Sanningen



Jag sitter här och tänker på vad jag gjort i mitt liv, allt har gått alldeles för fort.

Falskhet

Jag vänder mig om och blickar mot min familj. Jag kramar min mamma och känner doften av vanilj.

Knappast

Det här är min sista dag här på jorden, jag hör mor och fars röst, ekande orden: Vi älskar dig. vi står alltid bakom dig.

Aldrig

Jag står på kanten och känner vinden i mitt hår, detta är något jag vill men jag fäller en tår. Jag står nu på toppen högst upp på min tron. Jag tar steget ut och jag känner mig lätt. Jag svävar ner mot marken och tänker är det här rätt?

Ambition

Jag sluter mina ögon men tittar på mig själv. Jag har försökt att göra allt, jag har försökt att vara snäll. Nu är jag för trött på skiten, jag pallar inte mer. Jag skriver detta till er som kände till mitt namn.

Kärlek

Vart ska jag nu ta vägen? Jag vill inte längre vandra ensam här på färden. Jag finner ingen ro, i mitt meningslösa liv. Men nu står jag här vid änden av min egen livsstig. Med gråten i halsen tar jag repet i min hand. Jag reser mig upp och knyter runt min hals, blickar ut genom fönstret och tårarna bara faller. Mina sista livskrafter dom sparkar nu bort pallen. Till att dem jag kände, det här är min väg ut.

Beundran

Jag har vandrat helt jävla vilsen i 18 år. Jag känner mig hjälplös, helt jävla maktlös, jag kan inte göra någonting rätt. Varför blev det så här? Jag vill bara vara där med dig, varför ska livet behöva gå under? Jag tittar upp mot gud, ber till dig där ute. Snälla hör min bön! Vill inte leva mitt liv på denna jord ännu längre. Mitt fucking liv blir bara sämre och sämre.

Word

Tänker tillbaka på tiden som har varit, på alla känslor jag har känt, på alla saker som har hänt. Allt har gått fel, jag känner mig stel, livet är ett dåligt spel där ingenting är sant. Hoppas ni minns mig för den jag är i era hjärtan. Jag pallar inte med smärtan som livet delar ut varje dag.

Sorg

Det är inte så lätt när allt går emot en. Vart fan ska man ta vägen när man inte ens kan vända hem? Fortsätta lunka, på stigen helt ensam, utan livsglöd och utan något jävla stöd.

Sanningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0